اگر کارآفرین هستید یا به دنیای کارآفرینی علاقه دارید ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا مدلهای کلاسیک کسبوکار میتوانند به تنهایی به تحلیل شرایط بپردازند و توانایی جلوگیری از بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیطزیستی را دارند؟
در شیوههای سنتی مدیریت، نقش کاربر در حل مسائل کمرنگ بود اما مدیران جدید به دنبال یافتن راههایی بودند که بیشترین بازدهی را داشته باشد و برای بالا بردن بازدهی توجه به کاربر را بهعنوان امری اجتناب ناپذیر در روشهای خود لحاظ کردند. ممکن است فکر کنید این روش تنها برای طراحها کاربرد دارد، اما جالب است بدانید گروهی از توسعهدهندگان این روش، تیم اگیلوی (Tim Ogilvie) و جین لیدکا (Jeanne Liedtka) در دانشگاه ویرجینیا، نهتنها طراح نیستند بلکه از دنیای کسبوکار و مدیریت میآیند. تفکر طراحی (دیزاین) روشی اثربخش برای بهبود فرآیندهای سنتی و تبدیل آنها به راهحلهای کاربر محور در دنیای کسبوکار است.
برای بازاریابی هر چیزی از یک محصول گرفته تا یک شخص، سازمان یا حتی یک ایده؛ پیش از هر
چیز نیازمند تعریف برند خودتان هستید. وقتی برند خود را تعریف کنید، آنگاه می توانید پایه و
لازم به شناخت برایان تریسی مغز تجارت نیست، میدانم که شما نیز او را می شناسید اما در این مطلب ما سعی کردیم چندین نقل قول ارزشمند را با شما یه اشتراک بگذاریم. که کلیدی ترین نکته ها را از کتابهای مختلف او جمع آوری کردیم.
دنیای امروز دنیای، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.
فروش، رمز سودآوری و بقای تمام کسب و کارهاست. بدون فروش، خبری از درآمد و سود نیست. البته فروش به همین سادگیها هم نیست؛ بدون نوشتن برنامه فروش و نوشتن برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) عملا تلاشهای کسب و کار( تولید، پشتیبانی و سایر فعالیتهای ستادی) بی معنی است. شاید برنامه فروش و برنامه بازاریابی تضمینی بر موفقیت نباشد؛ اما نداشتن برنامه فروش و بازاریابی تضمینی بر شکست در بلندمدت است.