راه های کسب و کار اینترنتی

معرفی راه ها و مسیرهای موفقیت در اینترنت

راه های کسب و کار اینترنتی

معرفی راه ها و مسیرهای موفقیت در اینترنت

یک فروشنده حرفه ای چگونه رفتار می کند؟

به گزارش «تابناک با تو»؛  در زیر به برخی از بایدها و نبایدها در برخورد با مشتری اشاره می کنیم.

۱- سعی کنید استارت مکالمه را این گونه شروع کنید که از مشتری بپرسید در مورد شما و محصولات تان به چه اطلاعاتی نیاز دارد.

۲- در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات شما، خونسردی خود را حفظ کنید. قطعا دلیلی دارید که مشتری را قانع کند. همچنین از مشتری دلیل قانع کننده بخواهید.

۳- با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشید. ضد و نقیض میان حرف های شما و همکاران تان پیش مشتری جلوه خوبی ندارد.
 

 ۴- طول مکالمه با مشتری را زیاد نکنید. مکالمه زیاد مشتری را خسته می کند.

۵- اگر احساس می کنید گوینده و سخنران خوبی نیستید، به هیج وجه به سراغ فروش و بازاریابی نروید و این کار را به عهده بازاریاب ها بگذارید.

۶- سعی کنید هنگام پرزنت، ارزش های کاری مشتری خود را پیدا کنید تا راحت تر بتوانید به چیزی که می خواهید برسید.

۷- از جملات تبلیغی اغراق آمیز مثل “ما بهترینیم” جدا اجتناب کنید.

۸- همه سوالات مشتری را مستقیم و شفاف جواب دهید.

۹- هنگام پرزنت مشتری سعی کنید که با هیجان و با اعتماد به نفس کامل حرف بزنید.

با دانستن این نکات به فروشنده حرفه ای تبدیل شوید!

۱۰- اگه برای سوال مشتری جوابی ندارید، لطفا جواب را حدس نزنید.

۱۱- قبل از پرزنت مشتری جدید سعی کنید اطلاعاتی در مورد وی از جاهای مختلف بدست بیاورید.

۱۲- لطفا همه واقعیت ها در مورد محصول و سرویس خود را ارائه دهید. هیچ محصول و سرویسی بی عیب و نقص نیست.

۱۳- مشتری را با پیشنهادهای گوناگون گیج نکنید. در هر پرزنتیشن سعی کنید فقط یک محصول یا خدمت را معرفی کنید.

۱۴- بهترین بازاریاب و مارکتینگ منیجر شهر را انتخاب کنید و با هر قیمتی وی را استخدام کنید.

۱۵- بابت سرویس و خدمات خود، قیمت های توهمی و پرت ندهید. مشتری از قیمت بازار و کیفیت کار شما خبر دارد.

۱۶- با همکاران خود در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید.

۱۷- هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشید. حتی با اجازه او.

۱۸- برای تداوم فروش محصولات و خدمات خود، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصارا CRM را راه اندازی کنید.

۱۹- از دادن تخفیف های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید. با این کار باعث می شوید مشتری فکر کند شما کلاه بردار هستید.

با دانستن این نکات به فروشنده حرفه ای تبدیل شوید!

۲۰- اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش هم کم شد، سرمایه باقیمانده را در حساب بانکی خود حبس نکنید. ادامه حیات فروش شما به تبلیغات تان بستگی دارد.

۲۱- اگر درصد فروش محصولات یا سرویس های تان پایین آمد، دنبال عوامل حاشیه ای مثل قیمت یا رقیب نگردید. مهمترین عامل در فروش تبلیغات است.

۲۲- فکر نکنم از شرکت کوکاکولا یا پپسی در جهان شناخته شده  تر داشته باشیم! اما هنوز هزینه های هنگفتی را بابت تبلیغات می پردازند.

۲۳- هیچ وقت به مشتری های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنید و دنبال مشتری جدید باشید.

۲۴- بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مبنا) از حفظ مشتریان قبلی می باشد.

۲۵- مهمترین قانون فروش : هرگز رقیب را نکوبید!

۲۶- به جای تخفیف سعی کنید پوئن بدهید. اگر تخفیف می دهید حتما پوئن بگیرید و اگر تخفیف می دهید طوری باشد که مشتری بگوید واووو تخفیف گرفتم!

۲۷- اگر مشتری می گوید محصول گران است یعنی دارد می گوید محصول ارزش ندارد. پس ارزش محصول را بالا ببرید و قیمت را کم نکنید.

با دانستن این نکات به فروشنده حرفه ای تبدیل شوید!

۲۸- قراداد را اول جلسه رو میز نگذارید. این یعنی اومدم پول شما را بگیرم و آدم ها از اینکه پول شان را بگیرند خوش شان نمی آید.

۲۹- هیچ وقت قرارداد خالی دست مشتری ندهید حتما فیلدهای قرارداد را پر کنید و تحویل دهید.

۳۰- حواس تان باشد در حین مذاکره ۴۰ ثانیه وجود دارد که مشتری آماده است به شما بله بگوید اگر میسش کنید فروش را باختید.

۳۱- باید بایینگ سیگنال ها را تشخیص دهید تابتوانید ۴۰ ثانیه را تشخیص دهید و قرارداد را ببندید.

۳۲- همیشه بیاد داشته باشید چهار عنصر که موجب می شود محصول تان برای مشتری جذاب باشد : ارزان تر، بهتر، آسان تر، خوب تر


منبع:  تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.